Sjukstuga!!

Jaha, då har jag också åkt på en rejäl förskylning..Nellie har hosta men i övrigt klarat sig bra, och Selma hon snorar och hostar. Varje gång hon hostar så avslutar hon med en nysning, så söt. Men jobbigt för henne, lillskrutta.  Det var inte så jag hade tänkt att sista veckan innan vi åker hem skulle vara. I mina tankar innan semestern så skulle vi komma hem brunbrända, utvilade osv.. Nja inte så bruna som jag trodde och just nu känner jag mig ganska vissen. Men, men det går över till jag gifter mig som min kloka mor brukar säga. Och när det blir kan jag nog se mig i stjärnorna om...Men det inlägget gör jag en annan dag! ;)
 
Vad har då hänt de här dagarna låt mig se..
 
I onsdag så hämtade farmor, farfar och fina kusin Emma Nellie. De begav sig till Rocknebymarknad som är en stor och känd marknad här i Kalmar. Medans de var iväg så gjorde mamma och jag lite ärenden och handlade, imellan lunch för oss och amning för Selma.
Nellie kom tillbaka mycket nöjd, Emma hade köpt typ alt hon pekade på en jääättefin Justin Biber (?) t-shirt, vattenfärger, ballong i form av en häst, och nyckelring som en conversesko.
 
Det var bara för Nellie att svida om för nu stod mormor och väntade otåligt för att åka med Nellsan till Kalmar Slott där Duran & Mollan väntade. Om jag förstått det hela rätt så är det lite barnallsång, teater blandat.
Nellie var mycket nöjd när hon kom hem, hon hade t om fått sjunga i mikrofonen. Men det var lite otur för just den sången kunde hon inte..
 
När klockan närmade sig 18 så satte sig Nellie och jag i bilen (S fick vara hemma hos mormor & morfar med sin förkylning) för att åka till Emma och André, och titta på deras nya lägenhet. Lägenheten var superfin, och de hade inrett den så himla snyggt. Passar dom perfekt. Nellie och jag hade med oss en inflyttningspresent, det var ett jättesnyggt tårt/pralin/ljus/kak-fat från Rice, det var illrött. Jag hade lite koll på att Emma och André hade rött och svart i vardagsrummet.. :)
 
Vi åt plockmat bestående av olika korvar som var inköpta på marknaden, sala, ostar, gucamole (?), nachoschips, morötter och gurka. Trevligt och gott! Men det bästa var efterrätten som Emma hade gjort!! Sorbé i två smaker jordgubb och apelsin!! Jag säger bara mums!! Nu måste jag köpa en glassmaskin. Conny och jag gav bort en till mamma och pappa i julklapp, men nu måste vi nog införskaffa en själva. Vi såg på handbollen som var en riktigt nagelbitare. Jisses trodde aldrig att de skulle klara det. Men tur att jag hade fel!! Go Sverige!! :) Efter handbollen begav vi oss hem till mormor och morfar, för att ge Selma lite mat. Och innan mina bröst sprängdes.
 
Torsdag
Jag vaknade riktigt risig ont i halsen och det spände upp mot öronen. Men, men har jag två barn är det bara att ge sig upp fast att jag bara kände för att dra täcket över huvudet.
Men lite bättre kändes det efter frukost och lite Alvedon. Jag fick sms från svägerska Sofie, som undrade om vi ville hitta på något. Jag ringde upp och berättade hur jag mådde för att hon skulle får avgöra sjäv om hon fortfarande ville träffas. Vi bestämde att mötas på Skälby. Skälby är en 4-H gård som ligger här. Den är helt fantastisk, en gigantisk lekplats med allt som barn älskar att göra Jag har inte sett något i Stockholm som slår denna lekplats. Där finns givetvis också djur,barnen får gå in till kaniner, marsvin, getter och klappa. Hästridning är ju också väldigt uppskattat. Men vädret var inte helt på vår sida, ömsom sol ömsom regn och det växlade väldigt. Men lite hann barnen att leka imellan och vi fikade när det regnade som värst. Mysigt för kusinerna att leka. Fast att söta Enya mest vill gunga och Nellie var runt som en tornado från en sak till en annan.. :)
 
Fredag
Idag vaknade jag upp ännu sämre, inget kul alls!! Det enda positiva är att min älskling kommer hit från Stockhlm idag. Vi har längtat så mycket efter vår pappa, det känns tomt när vi inte är tillsammans alla fyra!
Barnen mår bättre, men jag nej usch vad det är tråkigtnär man mår såhär!!
Jag har kört två omgångar av min kära svärmors förkylningskur, som består av varmtvatten eller te, honung och whiskey. Detta är för övrigt en av de två gånger som min svärmor dricker whiskey den andra är i Irish coffee ;)
Blir nog mer lite lullig än frisk, och då tänker man inte på hur man mår så jag vet inte riktigt om den hjälper. Men gott är det! ;)
Kalmar stadsfest började igår men som det känns nu så stannar nog jag och Selma hemma så får kanske mormor, morfar och Nellie gå en sväng och kolla, var staden har att erbjuda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0