Smakportioner!

Selma är ju en glad och rund liten tjejja! Som verkligen älskar sin mammas mjölk. Det leendet jag får när tutten åker fram är obeskrivlig! Söt unge!
Med Nellie började jag fuska redan lite innan hon blev fyra månder. Nellie var också alltid lite före i utvecklingen.
Nu säger Livsmedelsverket att man ska vänta till 6 månader, men jag tycker att det avgör varje mamma & pappa själva, som känner sitt barn bäst!
Så nu har Selma testat både gröt och majs och potatispur'e. Båda mottogs med lite skeptisk min, tror mest för konsistensen, tills ett brett leende kom fram och hon gapade efter mer!! 😍
När vi äter nu så följer hon varje rörelse vi gör, nästa sked kan ju vara till henne!!
Vårt lilla matvrak!!



Kommentarer
Postat av: Moster

Smaskens så klart Selam ska få smaka på mat :) Fina bilder på Selma och Nellie! Puss & Kram Moster

2012-08-25 @ 17:47:39
Postat av: Helen

Mums :))

2012-08-27 @ 09:39:44
Postat av: Frida Pettersson

Åh så söt hon är :))!!

2012-08-28 @ 08:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0