Underbar helg..

med familjen. Vi har haft fullrulle hela helgen, älskar när vi är supereffektiva och hinner med mycket.
Så detta är vad vi har gjort,
Lördagen fick jag lite sovmorgon till 08.15, när jag smög upp med Selma på armen, så satt Nellie i soffan sådär morgonmysig, med rufsigt hår och i nattlinne, utvilad och glad. Selma och jag fick oss varsin härlig godmorgonpuss, kan dagen börja bättre. Min fina Conny stod i köket och gjorde äggröra med bacon! Han är bara bäst, vi hjälptes åt med resten av frukosten. Och åt och njöt!
 
Gjorde oss iordning för dagens fix och trix, började med en utförsäljning av barnkläder som C fått nys om på Södermalm. Handlade lite kläder till barnen för nästa sommar, klänningar och ett par riktigt coola byxor till Selma. Vi bunkrar på oss lite eftrsom vil vill åka till Thailand i mars. 
 
Efter det så åkte vi till Ikea som jag mobilbloggade om. Där blev det matstol, brickbord, dyna till Selma, galgar förvaringsväskor. och så glömde jag stearinljus!! Hur kan man glömma stearinljus på IKEA??
 
När vi skulle gå in på IKEA så stod fästingambulansen utanför. Vi bestämde oss för att ta fästingspruta. Jag och Nellie tog, det kändes nästan ingenting och Nellie var så duktig och fick välja en klubba som belöning. Nu ska vi bara komma ihåg att ta nummer 2 om ca två veckor. Nellie är med sitt dagis mycket i skogen så det kändes skönt att det äntligen blev av.
 
Efter Ikea åkte vi till Media Markt, där vi skulle kolla på tvättmaksin/torktumlare i ett. Men vi blev avrådda att köpa det, då det sliter mycket på kläderna. Trumman görs på ett sånt sätt att den ska passa för både tvätt och tumling, och kläderna blir slitna och noppiga.
Vi kollade på andra alternativ, och fastnade för ett monster från Bosch, den gör typ allt själv! ;) Den väger tvätten och doserar tvättmedel där efter. Den har alla finesser som finns. Och den var nersatt otroligt mycket i pris. Torktumlaren har små korgar så man kan ställa in tex skor, man kan t om torktummla sidenblusar.. WOW! Me like!
Torktumlaren fick vi också ett mycket bra pris på, så vi fick båda till vad bara tvättmaskinen kostar. Ändå mycket pengar, men vi kände oss sååå himla nöjda.
Vi beställde även hemkörning, montering och hämtning av gamla maskinen. Där drog C en lättnande suck! ;)
Så idag mellan 13-15 får jag hem våra monster, ska bli så kul att tvätta nu när vi har riktigta grejer.
 
Efter det hem och monterade upp vår nya kökslampa som vi köpte i Kalmar, blev jättebra! 
Conny och Nellie var ute på gården och lekte medans jag röjde lite hemma och förberedde maten.
Grillad Flap Steak och mozarellasallad, med Stubbs grillsås! Mums.. Och några glas rött till det, innan vi stupade i säng.
 
Söndag, 
Vi rensade i vårt förråd under trappan, tog fram ny storlek på Nellie gamla kläder till Selma, gjorde iordning där våra nya tvättmonster ska stå.. Åt lunch, sen var det dags för att åka till Bergshamra där Selma ska börja på babysim!
Selma älskade att bada, men vi fick henne inte att sova innan, så i slutet var hon väldigt, väldigt trött. Jag ammade henne och hon somnade medans hon åt.. Stackars pluttan, så söt!
Sen blev det Bauhaus (?) där sprang C in själv för nu hade vi två sovande barn i bilen. :) 
Stannade för favorit Girosen i Alvik, åkte sen hem la in saker på blocket.
Bokade biljetter till svärföräldrarna på Jesus Christ superstar på Göta lejon i slutet av september som de fått av oss i födelsedagspresent. 
Förberedde inför dagis och Nellies månadgsutflykt till skogen..
Sen stupade jag i säng efter 23, spelade R innan jag somnade gott!
 
Måste också tillägga att vi har ju en minitonåring här i huset,med allt vad det innebär... Men denna helgen har vår underbara, härliga, roliga, söta, hjälpsamma, snälla tjej visat sig. Och det har varit underbart att få umgås och prata med henne.
Älskar dig så mycket, Nellie!
 
Så de var väl vår helg.. :)
 
Lite suddiga bilder då jag fick ta dem i smyg! Det var fotoförbud...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mysigt med babysim :) jag är på väg och ska hämta Ludwig på dagis, hoppas det gått bra idag! Gissa vem som fick spendera hela fm på djursjukhus? :( yepp - Nova efter majskolvsincidenten :( kram!

Svar: Men stackars Nova! Trodde att hon hade klarat sig när det ändå gått så lång tid!! :( Håller tummarna för att hon snart mår bättre! Ska bli kul att höra hur det gått för Ludwig på nya dagiset! :) Kram
viibacken.blogg.se

2012-08-27 @ 14:57:09
Postat av: Fia

Kul att du också bloggar!!! Nu fick jag en till blogg att följa! Dom är riktiga sötnosar era söta tjejer!
Verkar som nu haft en fullspäckad helg!
Kram

Svar: Ja, jag fuskar lite i blogg världen. Men du ska ju bli proffsbloggare! Skitkul! Ska bli så spännande att följa din blogg på det nya stället! Kram
viibacken.blogg.se

2012-08-28 @ 11:23:26
URL: http://Fiamedbebis.blogg.se
Postat av: Camilla J

Kul att få läsa om vad ni har för er, nu när vi inte ses varje dag! Saknar dig på jobbet, men njut ordentligt av din tid hemma, för du vet... "Tiden går fort när man har roligt" Puss och kram till er alla!

Svar: Jarlan! Miss u toooo babe! Ska försöka att komma snart. Kram, kram
viibacken.blogg.se

2012-08-28 @ 12:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0