Tomten....

På onsdagar är Nellie hemma från dagis. Ibland kan dessa dagar bli minst sagt lite intensiva, speciellt om en viss mamma inte fått sova ordentligt.
Nellie var på sitt trotsigaste humör, jo den söta lockiga prinsessa kan verkligen vara TROTSIG!! Herre min skapare!!
 
När vi så skulle äta lunch och det bara fortsatte och fortsatte, tog mitt tålamod slut och jag tog till det bästa hotet nu när det snart är jul. Tänk på att tomten hör allt du säger och gör, och är man inte duktig så tar tomten bort några julklappar!! (ja jag är en hemsk mamma jag vet!!!)
Jag ser hur Nellie tänker och tänker, sen säger hon 
- Kan tomten höra vad jag tänker också?
Jag är på väg att bryta ihop av skratt men lyckas hålla mig och säger allvarligt 
-Ja, om du tänker dåliga tankar om mamma
- Ojdå säger hon och skakar på huvudet, precis som att hon skulle skaka bort de dåliga tankarna om sin dumma mamma och börjar att le mot mig lite konstlat.. :)
- Nä Nellie säger jag tankarna får man behålla själv, jag bara skoja. 
- Skönt, sa Nellie :)
 
Så nu är det tomtehotet fram till jul. Är det påskharen sen eller?? ;-)
 
Trevlig helg på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Haha.. älskade unge! moster skrattar så hon gråter, du är för härlig.. men man måste vara snäll! Du har bara en mamma och hon är till för att testas på! Go girl! Love u!

Svar: Nu ska inte moster uppmuntra till trots!! ;-) kram
viibacken.blogg.se

2012-11-10 @ 22:14:23
Postat av: Frida

Haha vad härlig du är Tina :-D! Måste vara bästa tiden på året då man har något att "hota" med ;-). Julen är väl ändå fridfull och mysig! hehe

Svar: Vänta du bara Fridisen tills du har egna barn, då är julen allt utom fridfull! ;-) Kram
viibacken.blogg.se

2012-11-13 @ 08:30:03
Postat av: Frida

Haha anade nästan det, känns som att man aldrig någonsin kommer använda ordet fridfull tillsammans med jul när man har barn ;-)! Kram!

2012-11-15 @ 10:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0