Dagarna går fort

vad har hänt sen jag skrev sist. Just det ja, Selma var sjuk och jag var trött.
Selma är bara lite småsnorig nu, så hon mår bra. Hon fick vara inne med mig några dagar så blev hon bra igen.
 
Jag och Selma har träffat Sussie och Isabelle! Äntligen fick vi till det. Söta Isabelle hade vuxit, blivit stora tjejen och är så lik sin pappa, där kommer du inte undan Robin! ;-) 
Sussie och jag kom överens om att näsan, den kunde ju kanske komma från mamma. ;-)
Vi gick och åt Kinabuffé, mycket gott! Och försökte prata medans Isabelle sov och Selma satt i mitt knä. Lite hann vi att avhandla innan både Selma och Isabelle blev hungriga, mest om barnen och hur vår vardag ser ut.
Vi gick sen till Åhlens som i vanliga fall har ett superbra familjerum, med soffor för amning, lite böcker och leksaker till större barn/syskon, skötbord, mikro, barnstolar etc.
Men det var avstängt, för de höll på att bygga om överallt så där var det nu förvaringsrum för bygggrejer.. Konstig!  
Vi gick då upp till restaurangen högst upp, där var jag mycket när Nellie var liten. Vi gick längst in, och där var det helt tom, och jag gav tutten till Selma och Isabelle fick flaskan.Så skönt att det bara var vi där, ingen som stirrar eller stör. Men vad händer när vi sitter där, det kommer en man och jag lovar det måste vara minst 30 platser lediga.. Men vad tror ni han gör?? Jo men visst, han sätter sig vid bordet brevid, rakt mot mig och stirrar.. Jag tar en filt och döljer det lilla som kan synas av mitt bröst.. Sitter där och glor i 5 min, sen reser han sig upp och går.. Ja, en del är inte som de ska vara. 
Vi satt kvar pratade tills tjejerna blev otåliga då packade vi ihop våra pinaler innan det var dags för vår första latte. Som vi pratat och längtat efter det under graviditeten. Både Sussie och jag är kaffekärringar men ingen av oss kunde dricka kaffe under våra graviditeter. Äntligen skulle vi ta den där latten tillsammans och promenera med vår barnvagnar. Inte riktigt så goda som vi tänkt oss då Selma är mjölkallergisk så Latte på soyamjölk för mig, och Latte på lactosfri mjölk till Sussie som blivit lite känslig i magen. Men det var ju själva grejen, vi tog med oss våra muggar gick till en bänk i Kungsan och pratade och pratade.. Härligt att prata med en fin vän.
 
Sen var det dags att fixa med present till våra gensamma vänner som vi ska till på lördag. På vägen så gick vi förbi vårt jobb, ringde upp till Jarlan och bad att de skulle titta ut, vi tänkte bara vinka och säga hej... Men den lätta gick de inte på ;) Men vi traskade gärna upp och fick träffa våra fina jobbarkompisar. Tog en fika, och pratade en stund. Härligt att se alla som var där, saknar det sociala såå mycket. Men det var så skönt att ta Selma och gå därifrån, och veta att det är länge kvar innan jag ska sätta mig vid min dator igen. Nu ska jag bara njuta av dagarna min älskade bebis. Detta är ju sista gången som jag kommer att njuta av bebis, för här blir det inga fler barn.
Nu är det dags för sängen.
Go natt!
 
 
 
 

Isabelle vill pussas lite :)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0