PW...

Jag och Selma gav oss ut på den första PW:n efter sommaren. Eftersom min fot strular, så kan jag inte gå i backar med vagnen, blir för stor belastning. Så vi gick från oss, hela Valhallavägen ända bort till gärdet. Det är lite mer än 6 km. Blev mycket förvånad över hur fräsch jag kände mig i kroppen, men ack vad jag svettades. Men det kändes så bra!
Men nu till det stooora problemet..
Jag har alltid lärt mig, att är det inte markerat var man ska gå dvs cykelsida/gångsida, ska man gå på vänster sida. Möta trafiken. Möter också en dagisavdelning, där de har sina små i vagnar på fel sida! Borde inte de veta!! Men dröm om min förvåning när jag fick onda ögat från cyklister som jag möter och från andra gående, som gick på feeeeel sida.
Först tittade jag lite förvånat och tänkte de glor för att jag har sån fart, impade över hur jag susar fram med vagnen. Eller de glor för det tänker, tjocktjej som precis fått barn.. Hon behöver nog gå några varv runt jorden, innan det där fläsket är borta!!
 
När så då en man i 40-års åldern med krullmusche, (alltså virad muche i ändarna) coola solglajjer, cool cykelhjälm, (ni vet en som ser mer ut som en slalomhjälm) axelremsväska snett över bröstet, skakar på huvudet när han måste väja för mig samt hytter med näven, får jag nog och skriker nog lite högre än vad jag tänkte göra, eftersom jag hade Mix Megapol i öronen..
- DU, JAG GÅR PÅ RÄTT SIDA!!!! Och ger honom onda ögat tillbaka!! Där fick han! ;)
Ser hur muschemannen kränger till på cykeln, ser lite rädd ut och cyklar fort vidare. Östermalmsdamerna med sin små voffsingar, drar förskräckt sina hundar till sig, stannar och tittar på mig, lite rädda. 
Då blir jag ännu argare, och lite skamsen, marscherar med högt huvud förbi, mumlandes jag har rätt, jag har rätt..
 
Nåja första PW avklarad! Och nästa gång går jag på rätt sida igen! Sådetså :)
Blir några bilder när Selma sitter i sin gåstol och när hon ligger i sitt babygym. Tyvärr lite suddiga, tagna med mobilen och en liten dam som inte vill vara still! :)
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Hoppas du rättade all som går på fel sida med äkta kalmarritiska så att dom förstår att man möter sina medtrafikanter framanför och inte bakanför,
vilka härliga foton, nu längtar jag ännu mer efter "ungarna"

Svar: Vi längtar efter er också! Puss, puss
viibacken.blogg.se

2012-09-05 @ 14:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0